Söndag.
Jag har haft en perfekt helg i Stora skedvi. Hundpromenader och bara mys. När jag kommer dit blir jag alltid så lugn. Släpper alla måsten och pågående projekt och bara kopplar av. Fått massa god mat och tittat på både kor och får. Så härligt.
Idag har vi varit till Blnge och firat Lotta också. Var in en snabbis på kupolen och både jag&J fick fatt i varsitt par skor. Det var jättelängesen som jag införskaffade mig någon sånt. Nu för tiden vill jag bara köpa byggmaterial och blommor. Nördig? Hmm.. Ja! =)
Men Vagabond har ett par snygga pumps som jag varit sugen på ett tag. Får väl se om jag tycker jag har användning för dem någon gång. Men nu är jag en riktig tråkmåns och är sällan ute på galej. Att pyssla hemma är det som upptar tiden.

Imorgon är jag ledig och det finns alltid saker att syssla med. Däribland har vi det här på våran lista:
¤ Gräva gropar och sätta ner mina två fruktträd (ett plommonträd och ett äpple.)
¤ Inhandla sten till pallkragarna så jag kan så grönsaker.
¤ Måla gammelstugan och montera spaljén.
¤ Gräva gropar till staketet. (27 st om man ska räkna noga.)
¤ Såga till och måla staketbrädor och stag.
¤ Och samtidigt så har vi köket som ett pågående projekt inne.
Så nog har vi att pyssla med alltid. Ett långtidsprojekt på flera år.

Imorgon får vi en ny inneboende. Så jag ska fixa rummet nere imorgon också så det blir lite hemtrevligt. Just nu står mina 12 krukor med tomatplantor där. Haha.. Jag längtar efter ett växthus. Får önska mig ett om ngra år. Har även fått ett till djur i hushållet. En liten kanin som ska bo här ett tag innan den flyttar med upp till Sundsvall i höst. =)

Nu är det dags för kvällspromenad med fnörthunden och sen ska jag sova som en liten gris. Imorgon är det bara att njuta och försöka ta en ridtur med herr Håleryd. Inträffar ju alltför sällan. Trist. Men jag förstår inte hur alla småbarnsföräldrar hinner med allting. Barn och jobb och hem och uppfostring och mat och tvätt och liv. Jag hinner knappt med mig själv. En eloge till mina föräldrar som klarat det galant. I love you, ni är de bästa! =)

Nu..
Promenad.
Pussåhej!

amigo
Såhär vild kan man vara i hagen när man leker Mulle-mustang på stäppen!

1 kommentarer

Sara

27 May 2008 13:04

Hej, jo jag skulle jättegärna komma o gräva med er i trädgården, synd att ni bor så lååångt bort!

Allt bra med oss. Nu har jag sommarlov till Augusti, skööönt, men ingen inkomst! Jag kanske tar tåget upp till Mora med Ada och bosätter mig i ert gästrum och arbetar i trädgården för mat och husrum. ;)

Kommentera

Publiceras ej