Nu kan man äntligen se ut genom våra fönster igen, har torkat dem idag som en riktig hemmafru. Har även dammtorkat och dammsugit så det är fint till första advent. Kan ju alltid hoppas att det håller sig fräsch ända till jul men det kommer det inte att göra. =)

Vi tog med hästen och gick en solskenspromenad idag och det var riktigt härligt. Skönt med lite sol på sig. Mockade och gjorde fint i stallet efteråt medan fnörtan satt snällt utanför och J pratade i sin älskade telefon. =P Sen har J gjutit klart golvet och jag har dammsugit hela övervåningen. Nu sitter jag här och väntar på att bakpotatisarna ska bli klara. Tänkte även baka lite bröd sen, är så himla lätt att slänga ihop smeten och in i ugnen. Blir ett grovt bröd som mättar utmärkt och med en skiva ost på, mums! Blir nog även en kladdkaka och så ska J göra maränger på äggvitan som blev över när vi gjorde egen pasta. Ikväll händer det nog inte så mycket. Ska se en film och kura i soffan.. Imorgon ska vi ut på julklappsjakt och in på jobbet en sväng, är kundklubbsdag med många bra erbjudanden och vi behöver dessutom en pall med pellets.

Har fått mitt paket som jag beställde så när jag har hämtat ut det ska jag pyssla järnet. Har fått lite idéer till en välkomstskylt så jag ska försöka knåpa ihop en sån. Dessutom ska min mamma ha en amaryllis planterad hon med.. Passade på att samla ihop lite dekorationsmaterial medan det var ljus ute.

Har tagit bild på dörren som jag målade också. Det blev riktigt fint med en blå dörr till den röda stugan.


Nu fattas bara en trappa, snyggare planteringar och vit färg. =)
Men det får bli senare.


Pussochhej.

2 kommentarer

Sara

28 Nov 2008 23:27

Vad fint det blev! Snyggt med en blå dörr, ser fräscht ut! Du är så duttig! :D

Ellie!!

30 Nov 2008 20:49

Hej Pluppan!! Vad fint du har gjort det.. jag är lite avis på att du har eget hus och egen gård... jag vill åxå ha.. och fixa och inreda.. =D Är det det där jag ska hyra av er för en förmögenhet i sommar??;)Hälsa alla så mkt!! Kramar i massor!!

Kommentera

Publiceras ej