Den här helgen är jag ledig i hela 3 dagar och det är riktigt skönt. Har redan avverkat en dag så nu återstår 2. Gårdagens spenderades med stallgöra, trädgårdsfix, promenader och en tur till Blnge via Clas O. Tyvärr så var båda hyllorna som jag skulle ha på Clas O slut så nu ska jag ha tålamod (jag, tålamod? nej nej nej vad jag är kass på att vänta!!) och vänta ända tills den 11/11 för då kommer de in på lager igen. I Blnge blev det inga stora inköp eftersom jag är rätt så nöjd på alla fronter. Har ju införskaffat både ny jacka och nya skor tidigare så jag klarar mig. Men jag köpte faktiskt två grejer som jag ska ge bort i julklapp. Är kanske lite tidigt att tänka på sånt men tänkte börja så jag slipper panikhandla en massa skrot sen. Dessutom införskaffade jag en verktygslåda som jag ska ha till alla våra penslar och maskengstejp. Det lär ju bli himla mycket målande framöver så det kan vara skönt att ha koll. Har redan börjat fundera på vad jag skulle vilja ha i julklapp och en del verktyg är det man saknar.

Har gjort en gedigen att-göra-lista inför helgen. Jag kände att jag behövde strukturera upp mitt liv och mina göromål lite så jag inte springer runt som en yr höna och får ingenting gjort. =P
Så idag har jag:
¤ Spackling av dörren
¤ Plantera krokus
¤ Göra rent kattlådan
¤ Vinterförvara vissa växter
¤ Ta en promis med hästen (Hästen ogillar när det blåser så han fick gå in istället och mysa.)
På min to do-lista. Med lite modifikation eftersom vädret inte alls är kul. Imorsenär jag klev upp regnade det på tvären. Och så blåser det verkligen halv storm. Tråkigt.

Igår kväll när vi hade gett hästen sin kvällsmat och skulle gå hem så kikade vi bortåt vägen för att se om det kom ngn bil men det gjort det inte. Istället blev vi förvånade för det stod TRE älgar mitt på vägen. Mamma älg och två bäbisälgar. Så söta! Vi bor verkligen nära skogen eftersom älgarna håller till mitt i byn.

Nu.. ska jag ner i källaren och göra klart det sista spacklingen på dörren.
Återkommer med rapport senare.

Pussåhej!

Dags att mata dessa varelser.
En dag satt det en pippi på dörren och knackade på rutan.
Då var det bara att gå ut och fylla på huset. Sötisar.


Så, nu är dörren spacklad, även lite slipad och så har jag passat på att måla det som ska vara vitt. Imorgon ska jag slipa klart och se om jag kanske kan måla den.

Har tagit en skogspromenad idag och då fick Js kamera följa med. (Ja, J och Fiffifnört fick också sällskapa)  Så nu har jag tagit massa foton på skogen.

Sedan ringde min farmor och ville ha lite skjuts till Sold och då passade vi på att åerlämna svärfars skitsnygga Pickis och handla lite mat.  J och Hasse har lagat mat medan jag fixat med dörren. Så nu sitter jag här i soffan och väntar på att lasagnen ska vara redo att ätas.


En dag ska den bli en stor ståtlig julgran.


En kotte..


Skogen är vacker..


Sitter och leker med alla bilderna i picasa. Himla skoj. Finns mkt roligt man kan göra med dem.

Bjuder på en bild efter lite redigering.


Ett tappert litet lingon.


Låset in till stallet.


Lekte lite med bilden på kotten.. Vad tycks?

Kommentera

Publiceras ej