Dagen har varit fyllt med nyttiga saker, promenader, mockning, målning, slipning m m m m.. Men nu är snart helgen till ända. Vi har dock gått över till vintertid och det tackar jag för. Jag är en riktig sovgris. Det dumma är att nu kommer det vara mörkt när jag åker till jobbet och när jag åker hem. Jag blir blek och vet knappt hur sol stavas. =P

Ha en fin vecka nu änglar.
Pussåhej.


Physalisar från mina egna plantor. Lite fränt är det!


Efter en liten kik på Jamie Oliver granskar: Kycklingindustrin, kan jag bara konstatera att jag är glad att jag är vegetarian och när jag handlar bara köper ekologiska ägg från frigående höns. Men nästa sommar ska jag skaffa några egna hönor som får gå runt och må prima på våran gård. Herregud vad hemsk äggindustrin är, hönorna sitter i små trånga burar och när Jamie frågar han som jobbar där om hönorna är lyckliga från han svaret att de har obegränsat med mat och vatten. Ja, men får de ut och springa, se solen och äta gräs? Får de leva som riktiga fria hönor? Som flaxar med vingarna, hackar efter mask och äter ogräs.. Nä, ett par hönor ska jag ha på gården så man får egna ägg. Då vet man varifrån de kommer.

Ska läsa på hur de vill ha och planera var man ska ha hönsgård. Får önska mig en bok om höns i julklapp. =)
Nu ska jag sova.
Pussåhej.

Kommentera

Publiceras ej