Måndag. Och jag har 5 dagar kvar att jobba medan alla andra lyckliga mäniskor (med normala jobb) bara jobbar 3 till. =)
Idag har vi packat upp växter, träd och lite bärbuskar, som kommit så man börjar hoppas på sommaren mer och mer. Det kliar i fingarna för jag har planerat var jag ska ha göra i ordning med hallon och massa ätbart senare. Men jag får drömma lite till. Kan ju inte göra alla saker på en gång för då blir det bara pannkaka av allting. =)

Annars rullar det på. Fiffi är hemma igen och det var en glad husse&matte som välkomnade henne. Att man kan tycka om ett djur så mkt.  Imorgon ska hon åkta till veterinären och få spruta. Dags att vaccinera igen.

Nu ska jag ta mig i kragen och göra någonting med kvällen. Typ äta en bit tårta eller offra mig på en stackars ensam bananmuffins. Har gjort en to-do-lista som inte gick av för hackor. Bara massa tråkiga saker som tvätta&dammsuga bilen, deklarera och byta till sommardäck. Kastade en blick på den nyss och kände att nää.. idag blir det nog inte så mkt gjort.  =P

Och ja, jag är fortfarande världens mest tråkigaste människa. =)


Det blir inte alltid som man tänkt sig..


Kommentera

Publiceras ej