Jippie! Jag har bara två 6-timmars dagar kvar att jobba sen är jag ledig i en hel dag! =) Kan det bli bättre? Haha.. Oj oj, egentligen skulle jag behöva en vecka på mig för att vila upp mig för nu är jag sliten. Har plockat upp växter flera dagar i rad. Det är verkligen välpackat och alla namn på latin. Idag tog det mig bara halva dagen att försöka skapa lite ordning bland alla stora plantor. Men nu är det på plats och lite finlir kvar. Har varit ute mycket så jag tom fick lite sol på mig. Skönt.

Igår oljade jag min nya pallkrage så det blir nog att montera ihop den till helgen. Trädgårdspyssel är det roligaste som finns efter en helt hysterisk dag på jobbet. Fast jag måste erkänna en sak. Jag jobbar i en butik som säljer allt en gräsmatta kan behöva; gödning, gräsfrö, jord och gräsklippare. Jag rekommenderar kunder varje dag hur de ska bekämpa mossa och få en frisk och grön gräsmatta. Men hemma har jag den, mossmattan! Den som alla vill bekämpa. =) Haha.. jag ser bara fördelar med den. Får bli dags att ta upp staketbyggarplanerna igen så det blir lite insynsskyddat. Slipper alla se hur det ser ut hemma på gården. =)

Kom precis in från en lång och välbehövlig kvällspromenad. Tror vi räknade till 5 brasor medan vi gick. Rådjur såg vi och Fiffi fick busa av sig en vända med Lovis. Jag trodde Fiffi skulle bli helt förstörd när det började smälla men hon tittade lite ängsligt ett par gånger på husse och sen var det bra. Vi låtsades som att det regnade och tittade på en groda istället. Nu ligger hon och sover här bredvid i soffan. Söt pyret.

Nu ska jag krypa till sängs och vila upp mig. Jag tror det kommer bli ganska lugnt imorgon men helt hysteriskt på lördag. Men tiden får utvisa det. =)


Med den här bilden önskar jag önskar alla en fin valborg!



Kommentera

Publiceras ej