Idag tog vi upp hästen till hagen hos oss. Måste ju passa på att äta här nu när vi är lediga och det fortfarande är lite grönt kvar. Han fick ett unghingstryck och drog järnet i hagen. Galopperade och tvärnitade alldeles vid grinden, drog iväg, galopperade järnet och tvärnitade vid grinden. Sparkade bakut och hade sig.. Hmm.. han var inte alls gammal utan på tok för ung.. Men sen när vi gick hem så gick han lite orent och var lite svullen i ett ben så när vi kom till stallet blev det liniment och bandage på. Tokiga häst. Jag vet inte hur jag ska klara av det här.. Och hur ska jag överleva att inte ha en häst att snusa i manen på, pussa på mulen eller bara småmysa med?

Jag blir knäpp bara jag tänker på det här.. Och så får jag en tung känsla i kroppen och vill mest bara gråta en stund. Men men.. Det är bara att bryta ihop och komma igen.

Bjuder på en bild av den finaste hästen i mitt liv.


Love..

1 kommentarer

malin

30 Aug 2009 20:38

Galna häst!



Tänker mycket på er! Kram!

Kommentera

Publiceras ej