Det är söndag och det snöar massor. Det här har verkligen varit en riktigt fin vinter. J han åkte för att hjälpa sin pappa köra snö på Ön och här sitter jag.. Har kikat efter lite böcker på bokrea men jag tror att jag ska försöka våga mig in till stan någon av mina lediga dagar som kommer den här veckan. Parkerar jag hos min faster och går ner så slipper jag mycket trafik. Ska försöka få hunden att vakna så vi kan ut och gå promis innan det blir en massa stök här hemma. Har lite jag skulle behöva göra för igår gick växeln på riktigt sköldpadde-läge. Usch vad trött och slut jag var.

Hästen verkar ha repat sig för igår var han inte svullen eller varm alls. Men han fick iaf en riktig slappdag med hagbesök och massa hö. Fina killen.


Hunden vaknade efter det att jag skottat av gården. Riktig sömntuta den där törnrosahunden. Hon sover länge och gärna. Vi gick hem, släppte ut hästen och fixade stallet sen gick vi en långpromis. Hade henne lös och tränade på att gå fint vid min sida och söka kontakt. Är så roligt att jobba med henne nu när vi börjat kursa. Kurstillfället i torsdags gick väl sådär. Hon skötte sig men när vi skulle göra en förbudsövning så sket hon totalt i leksakerna som A-L hade lagt fram som frestelse. Hon tycker det är mer spännande med att lukta på marken. Knashund. =)

Har varit en sväng ner i köket. Roade mig med att dra ur en miljon spikar ur väggen och bända bort några gamla skivor. J har planerat och håller på med avloppsröret som ska flyttas, eftersom vi ska ha diskbänken vid fönstret och inte vid väggen som det har varit. Det går sakta men det blir lite gjort iaf. Skönt.

Nu ska jag hänga tvätt, diska och göra en sockerkakssmet. Måste ha något att bjuda på när jag fyller år. Även fast det är ett tag dit så är frysen sånär tom på fikabröd.


Eftersom jag fick hjärnsläpp när jag skulle göra första sockerkakan så fick jag improvisera ihop en kladdkaka. Så nu har jag gjort en gigantisk kladdkaka, en sockerkaka och en hasselnötskaka. Hoppas någonting blev lyckat iaf.
Sitter och tittar på Flashpoint. En ny serie som jag gillamer och mer. Polisserier tycker jag om. Nu snart är sista kakan klar och då ska vi ta kvällspromisen med fnörten.


Förra helgen sken solen, idag var det långt bakom molnen.


Puss&hej!

Kommentera

Publiceras ej