Tänkte kika in och ge ett livtecken från mig. Jag har varit riktigt usel på att blogga de senaste dagarna. Har haft fullt upp med annat så jag har knappt tittat på min laptop.

Vi var på kurs i torsdags både jag och fnörten. Det var bara Fiffi som var gammal, de andra var valpar. Vi går igenom det mest grundläggande och även fast Fiffi redan kan sitta och ligga så känner jag att det är skönt att träna det när det är massa andra hundar runt i kring. Men jag hade himla skoj och det var behövligt att repetera en del teori som jag läste på gymnasiet när jag gick djurkurserna. Det som jag tyckte var mest pinsamt var att det var min snart 3-åriga terrier som gafflade mest av alla medan instruktören pratade. Hehe.. Men förhoppningsvis finns det lite hopp för oss. Igår var vi in en tur på Mora och tränade på att vara ute bland massa folk. Här i byn har man tur om man ser skymten av en liten invånare när man är ute på promenad.

Fredagen flög iväg med massor av jobb och förberedelser inför smådjursdagarna som vi haft. Vi fick till både ponnyridning och smådjursfotografering. På kvällen kikade jag förbi mormor&morfar för att visa att jag lever och sen blev det middag hos mamma. J hade gjort hemlagade semlor som vi mumsade på till efterätt. Dessutom fick sig herr Håleryd en rejälv omvårdnad då jag gav honom en ordentlig rykt och sen friserade jag honom. Inte ofta han blir så ompysslad. Vi tog även en liten promenad i mörkret och sen blev det mulmys..

I går snöade det massor och det blev en rejäl runda med hunden ute i snön så hon sov gott på kvällen. Nu har det kommit flera decimeter och idag fick vi lov att ta in det tunga artelleriet, nämligen Ferguson. =)
Imorse ringde klockan tidigt för att vara söndag och efter en titt genom rutan spikade vi en dag i Gävle, Valbo & Ikea. Så nu har vi varit och kollat på kök hos en leverantör inne i Gävle men jag hittade ingenting som riktigt föll i smaken så det blir nog ett IKEA-kök som vi hade tänkt.  Nu har jag packat upp inköpen, på IKEA blev det lite burkar till skafferiet, lite bra att ha prylar och såklart en stor blomma och lite ljus. Köpte ett litet soffbord på EM när vi kikade in där en snabbis i lördags eftersom det är något jag saknat. Men eftersom våran soffa är med inbyggda fotstöd är det svårt att ha ett sånt men nu hittade jag det perfekta som fick följa med hem. Hittade även ett par jeans som satt som ett smäck så jag slog till. På tisdag drar jag & E på mässa så det gäller att man har något att ta på sig.

Jag tror inte att jag hinner skriva så mkt mer innan vi far så jag vill önska alla en fin vecka. Jag är tillrätta i slutet av veckan. Hoppas det blir några galet roliga dagar i Västerås!

Puss&hej!


Vår sötaste..

Ps. Livet är skört så ta hand om dig!

1 kommentarer

Norpan!!

26 Jan 2009 16:12

Åhh, vad jag saknar er ;) Men snart... snart så.. =P Jag räknar timmarna!!

Puss å Kraam!!!

Kommentera

Publiceras ej