AMIGO HÅLERYD
23/2-1983 - 27/9-2009

Det finns inte ord att beskriva den kärlek och saknad jag känner. Jag älskar dig, min allra bästa vän. Jag önskar dig allt gott på de evigt gröna ängarna.

För alltid i mitt hjärta!



Känslan av att vara utan Amigo är helt ofattbar. Jag kan inte förstå att han fick somna in idag. Jag vill inte tänka på hur dagarna blir utan fodring, mockning, in&utsläpp och framförallt all borstning, promenaderna och allt mys med honom. Att inte få gå in i stallet på morgonen och höra hans gnäggning när han talar om att han minsann har varit hungrig en lång stund..

Tårarna trillar hejdlöst nerför kinderna och ögonen är svullna och röda. Min älskade häst. Nu har jag bara minnen kvar. När jag klev upp imorse trodde jag inte att det skulle ske idag, men det blev bäst såhär. Vi fick en kort stund att samla oss och ta farväl, ryktade honom en sista gång och sen gick vi promenad. Han var så lugn och snäll hela tiden. Fast det blåste så lunkade han på så snällt. Han som alltid brukade bli lite vild&galen när det blåste i träden och allt rörde på sig. Men inte idag. Idag var det så fint. Höstfärger och sol. En fin dag att trava vidare på och nu är han där.. På de evigt gröna ängarna och kanske har han hälsat på farfar.



Jag återkommer när jag inte längre gråter så det viner i öronen, när kroppen slutat skaka och sorgen värker lite mindre i själen.

Puss&hej!

5 kommentarer

Malin

27 Sep 2009 20:29

Ååå Linda, fan vad jag gråter just nu! fan vad jag hatar sånt här! Tänker massor på dig! Min allra bästa vän!



KRAM KRAM KRAM!!!!

Anna

27 Sep 2009 22:14

Men vad är de ja läser?

Usch nu vart ja alldeles kall i. Kom och tänka på alla sommarlov med Lillstugan och hästarna. Kommer du ihåg när vi ställde in dom i boxen båda två och vi gick in och stekte pannkakor. Minnen!



Skickar väääärldens största BAMSE KRAM!

Elinorpan!!

28 Sep 2009 16:07

Älskade vän!!! Hade jag varit i närheten hade jag gett dig en bamsekram! Tänker på dig, mycket! Han hade det bra hos dig/er, det vet jag! Han kunde inte få bo på ett bättre ställe med ett bättre avslut!! Bamsekramar från Norpan!

Malin

29 Sep 2009 07:45

Massor med kramar till dig!

Susanne

29 Sep 2009 19:20

Massa kramar till dig!!

Kommentera

Publiceras ej