Jag har äntligen semester.. Efter en vecka from hell med krångel på krångel kunde jag äntligen jobba en problemfri lördag och sen pusta ut. Då när jag styrde hemåt var jag så trött och lycklig att jag höll på att stortjuta av semesterlycka.
Idag är första dagen och jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det. Jag har massvis jag vill greja med men orken tryter lite. Vart ska jag börja? Men lite lugnt ska jag också ta. Tog en sovmorgon och bara vägrade kliva upp idag. Sen att fnörten snott halva kudden och låg och trynade som värsta prinsesshunden gjorde inte en piggare..
Men nu ska jag gå och skissa på hur spaljéerna som mina klätterväxter ska få ska se ut. Blir tre stycken allt som  allt. En till en vildkaprifol som jag fått skott av från Lena, en till New Dawn-rosen och så en till min Jackmanii-clematis.. Sen råkade jag handla en gullclematis innan jag gick hem i lördags.. Vart den ska få bo är inte bestämt än men jag kunde inte motstå. =)

Kommentera

Publiceras ej