Jag kan bara konstatera att jag är väldigt ringrostig när det gäller ridningen.. Och att fröken Chalet är pigg.. Och kanske börjar bli brunstig också. Åh, hallå!? Amigo var så enkel. Han tänkte aldrig på reproduktion eller förökning. Han tänkte på en sak; MAAAT!!

Försökte trava men det gick inte riktigt som jag ville. Hon hoppade till lite och så bockade hon lite lätt och liksom skuttade som en hjort istället för att trava. Upptäckte dock att jag hade väldigt olika längd på mina stigläder (som verkligen har sett sina bästa dagar) när jag klev av. Inte undra på att jag satt dåligt. Skulle liksom vilja trava rakt fram i bra fart för att få upp lite flås på damen men det gick inte. Hon springer på snedden och skulle mest vilja slänga av mig och rejsa runt på stäppen själv. Huh, jag skulle vilja släppa henne i ett ridhus eller på en ridbana men utan hästtransport, ridhus eller ridbana är det svårt. Ska försöka under påskhelgen att få lite fart utan att åka av. Får väl byta till ett par nya stigläder och sen sätta lite karlssons-klister i sadeln. =)

På väg..

Annars så är hon väldigt fin i skritten. Bra fart och söker sig nedåt. Utan att maska. Söta hästen.. Imorgon blir det Leksand igen så jag sköter morgonsysslorna så får de andra sköta resten. Lär väl inte komma hem tidigare imorgon utan snarare tvärt om.. Har lite för mkt som ska bli klart den här veckan. =)

Nu ska jag diska lite och sen blir det sömn. Vaknade imorse och undrade varför jag kände mig så trött. Ja, när jag såg den vanliga klockan i köket som inte ställer om sig själv förstod jag.. Jag hade vaknat 8.20 sommartid. Alltså 7.20 vintertid. För TIDIGT för en söndag!!!

Puss&hej!


Ps. Tack Maria&Robert för en trevlig eftermiddag! =)


Kommentera

Publiceras ej