Idag har jag skördat ute i trädgården. Helt fantastiskt vad det har växt och nästa år vill jag sätta ännu fler potatisar och så ännu fler frön. =)

Potatis; Mandel & Blå congo

Morot & palsternacka

 

Broccoli & blomkål

Persilja & brytbönor

Sockerärtor & märgärter

Paprika & tomat

 

Självfallet fick jag hjälp av min eminenta trädgårdsassistent, Fiffi.


Nu ska jag hämta mina systrar och sen blir det att motionera hästarna. Senare ska vi laga soppa på lite nyskördat och kanske kanske hinner jag ut med svampkorgen innan det blir mörkt. Lediga dagar är bra dagar, helst skulle de ha varit dubbelt så långa som jobbdagarna så man hinner med allting. Men.. den här veckan är en riktig guldvecka då jag får mer ledighet! SKÖÖÖÖNT!!

Puss&hej!

1 kommentarer

Catwalkqueen

20 Sep 2010 19:45

Shit! Jag måste bara ha ett hus så jag kan odla mer jag med =P

Kommentera

Publiceras ej