Här kommer lite rapport om hur läget är på hemmafronten.
- Ordningen är återställd, hunden är hemma igen! Ja, resten av min familj också förstås. De har haft en jättefin vecka med sol och fiske. Så mysigt att ha lillfnörten tillbaka.
- I köket går det sakta men säkert framåt. Igår planerade vi belysning. Jag är inte så insatt och tänker mest, "Jaja.. man är glad så länge det lyser när man trycker på knappen.." men min kära sambo har visat mig en hel bok om hur man kan bygga och rikta och greja och dona så man få ljuset att göra mer än att bara lysa upp.. Spännande, jag tror det kommer bli jättebra när det är klart.
- Hästarna är superpigga och laddade. Idag red jag och Helena till Vika en sväng. Eftersom jag var sjuk i början av veckan har det varit lite si och så med ridningen. Men men.. det är kul att de mår så bra iaf! I helgen har de gått hemma hos oss och myst i hagen. Fanns lite att äta och dessa nya späda gröna strån är efterlängtade! Tänk att fröscht grönt gräs kan göra dem så lyckliga!! :)
- I trädgården börjar det också spira. Kring äppelträden (som nu är beskurna, det jobbet överlåter vi till ett proffs) blommar krokusen och nu har även påskliljorna börjat slå upp sina fina blommor. Tulpanerna har åkt på lite däng av rådjuren så tyvärr blir det nog väldigt fattigt med såna.. Jag har strött ut blodmjöl för att skrämma bort dem men eftersom det regnat och snöat måste jag bättra på.. Tyvärr hann rådjuren före mig..
I helgen har jag hunnit rensa mina pallkragar så de är redo för sådd. Lite naturgödsel ska i så det blir lite ny näring. Dessutom fick mina dahlior och småplantor av tomat, gurka, majs och physalis flytta ut i växthuset. Vädret har varit jättbra och all värme och sol är så välkommet. Småplantorna tar jag in på kvällarna men dahliorn har jag låtit stå kvar. Har dragit en fiberduk över dem bara, och så håller jag lite koll på vädret också. =)
Nu ska vi göra i ordning middagen. Det blir grillat tillsammans med fina vänner! ♥
Hoppas ni får en fin valborg och första maj! Puss!!

Kommentera

Publiceras ej