Ja. Vad säger man? Känns som hela den här dagen har varit 3 dagar lång! :)

Har hunnit med ett besök både hos farmor och hos mormor.
En långpromenad i raskt tempo med för mycket kläder tillsammans med Fiffi i Vika.
En riktig galopptur på ponnyn med Helena & Räser-Märta.
Upptäckte smycken i skogen. Ringde polisen och fick visa vad vi hittat.
Bakat bröd. Lagat mat. Haft besök av Su. Diskat. Gått mer med Fiffi.. Och nu, sitter jag i soffan helt slut. Vilken dag.

Dessutom har det varit inbrott i ett hus i byn (förra veckan) och några suspekta gubbar har varit i grannens hage och fotograferat hennes hästar och lyft på svansar. Alltså har jag hästarna i hagar där jag (eller någon i familjen) ser dem, kollar extra noga överallt på kvällen/morgonen. Har alltid mina hästar inne på nätterna. (De vill inte stå ute. Skulle inte kunna ha dem på bete för kl 19 står de vid grinden och vill HEM! Tror de är skönt för dem att komma in och slippa alla flugor. Ändå smörjer jag med 3-4 olika medel..) Så nu är man orolig att det är något Pervo som är ute och smyger i jakt på ston! :( Jag får sätta en lössnopp på Märtas tuttar och säga att hon är galen valack som man inte får komma nära för då attackerar "han"!! Ja, så får det bli. Ska sätta upp en lapp på stalldörren bums!

Nu är hjärnan äppelmos.. Så, god natt på er! ❤

Kommentera

Publiceras ej