Brukar alltid läsa igenom året och skriva en sammanfattning, håll i er för här kommer 2013 års händelser:
 
Januari:
Startade året med en Ärta i magen. En Ärta som gjorde mig konstant hungrig, trött och dessutom fick jag foglossning. Vi gjorde klart det mesta i skafferiet. Varvade jobb med ridning och hemmapyssel. Det var kallt, men jag min fryslort överlevde. Dessutom åt jag ekologiska vindruvor i mängder.. Och J han drog på kurs i huvudstaden. Och vi snickrade. Fick hem innertaket till köket alldeles innan det blev..
 
Februari:
J kursade mer eller mindre hela månaden. Jag körde snöslunga och fick sån hjälp av alla i familjen när jag var hemma själv. Vi reglade innertak och snickrade på helgerna. Innan februari var slut var taket på plats i matsalsdelen! Chalet firade 3 år hos oss. Jag plockade semesterdagar och timmar för att minska på de långa dagarna. Blev sjukskriven på halvtid pga foglossningen. Och i slutet av februari var det 100 dagar kvar..
 
Mars:
Vi valde tapeter till kök och vardagsrum. Jag jobbade halva dagar och vilade halva dagar. Syster Emma fyllde 18, tänk vad tiden går. Jag fick beviljad havandeskapspenning och grät av lycka, magen växte och jag skrev om Ärtan på bloggen. Det var milt och man fick vårkänslor men så blev det kallt igen. Jag hade födelsedag och blev ett år äldre, klokare vette katten!? Taket i köksdelen blev klart. Rörmockaren drog rör till diskbänken. Hästarna vaccinerades och det blev många härliga ridturer i solskenet på vintervägarna. Jag räknade ner dagarna att jobba för i..
 
April:
Gick jag på gravidledigt. Vi började renovera vardagsrummet. Taket och de gamla tapeterna åkte ut. Jag red ponnyn och vi njöt båda av underlaget och solen. Vi gick på föräldragrupp och på tillväxtultraljud. Jag tupplurade nästan varje dag. Fiffi fick sommarkostymen och syster Emma fick körkort! Dessutom åkte hela min familj på semester, och tog Fiffi med sig. Och äntligen kom våren.
 
Maj:
Jag började med att vara förkyld. Vi gjorde sommarhagarna redo åt hästarna och gjorde vinterhagen redo för sommarvila. Jag red för sista gången innan förlossningen. Vi gjorde taket klart i vardagsrummet. Vi fick nya fönster monterade och gjorde oss redo för en bebis. Vi räknade ner till Bf, jag pysslade hemma i trädgården och vilade.. och längtade.. och väntade..
 
Juni: ÄRTANS månad. Hon kom med en riktig räserfart strax efter nationaldagen. Vi blev äntligen föräldrar! Annat vi hann med: MYSA&NJUTA av mini i våran bebisbubbla. Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på hennes ankomst. Vi försökte få kläm på livet med en liten. Vi firade en lugn midsommar, J jobbade två veckor och därefter hade han semester.
 
Juli:
Vilken sommar det blev, sol värme och fina dagar. Vi tog in hö, började måla lillstugan, förberedde för golvvärme och åt glass. Sov lite dåligt som sig bör när man har bebis, svettades som en häst och åt som en elefant.. Mumsade smultron, jordgubbar och grönsaker från trädgården. 
 
Augusti:
J började jobba efter semestern, jag och Ärtan var hemma och myste tillsammans. Skördade grönsaker och njöt av trädgårdens blommor. Äpplen i alla dess former tog vi också reda på. Målade klart lillstugan och börja rida igen! Lycka! Bröllop med fina vänner hann vi också med och ett besök på bondens marknad fick avsluta augusti! 
 
September:
Ärtan fick sina första sprutor, pysslade i trädgården när tid fanns. J åkte på kickoff så jag och Ärtan sov hos mina föräldrar. Rakade ponnyn och smaskade hemodlade druvor. Vi gjorde en ny trappa till huset! Väldigt behövligt och så fint! 
 
Oktober: 
Dagarna rullade på, vi började fräsa för golvvärme, köpte en spisinsats och myste med våran älskling. Fick ett bra besked i början av månaden men var mkt som snurrade i huvudet iaf.. 
 
November: 
Fräsningen fortsatte, blev några turer till Falun, Fiffi var halt och fick besöka veterinären. "Faster" somnade in och jag var trött, ledsen och sliten. Men ljuset i novembermörkret var såklart Ärtan. Hästarna skrittades och skrittades i väntan på snö..
 
December: 
Snön kom, sågs och smälte. Hann trava lite några dagar iaf. Besökte Ikea i Blnge 2 gånger, var på begravning. Ärtan blev 6 månader, fick vaccin igen och blev förkyld. J var också sjuk och huspysslet gick ner på snigelfart. Vi firade första julen med Ärtan ❤️ 
 
2013. Ett helt fantastiskt år. Jag var gravid ungefär halva året och därefter blev jag mamma. Ärtans år. Allt annat hamnar i skuggan.. 
 
2014. Jag börjar året med att vara mammaledig. Jag kommer fylla treanolla och jag hoppas hoppas HOPPAS så att vi hinner mkt här hemma. Våran Ärta kommer fira sin första födelsedag och lära sig krypa och gå! Jag hoppas att jag och alla mina nära är friska och glada under nästa år. ❤️ 2014, välkommen hit! 
 
GOTT NYTT ÅR PÅ ER! ❤️ 
 

1 kommentarer

malin

31 Dec 2013 16:35

Gott nytt år älskade vän! Vilket händelserikt år du har haft. Tack för att jag har fått haft ett år till med dig och hag ser så fram emot många många till. Massa massa kramar! ♥ ♥ ♥

Svar: Tack själv!! ❤️ KRAM på dig och ha en riktigt fin nyårsafton nu!
Pluppelinda

Kommentera

Publiceras ej