Nu bar det ganska längesen jag skrev något om hur det går med kök/vardagsrum. Jo, det går bra. 


Fönsterbänkarna är på plats! Nu ska det slipas lite på vissa ställen och fodren skjutas på plats innan jag kan måla dem en sista gång. Sen är fönstren klara! :) (det stora fönstret i köket väntar fortfarande på salningen men det är på gång. När vi får delarna ska jag stryka dem innan de kan monteras.)  


Så härligt med framsteg! Snart ringer jag en målare och bokar in tid för tapetsering. Ja, det kommer vi leja bort. Mönsterpassning är inte min starka sida. Vi har att göra ändå. :) 

Skylten till skafferiet har kommit på plats. Det kommer bli ett riktigt lyxskafferi när man haft världens minsta tidigare. Vi ska kapa ur några hyllor så de passar för rören sen är skafferiet redo att tas i bruk. 

Bänkskivorna kan inte skruvas fast än eftersom vi inte fick med listen som brukade följa med. Det är iaf beställt nu.
Rörmokaren måste komma hit och dra vatten till diskbänk och golvvärme. Kul med vatten, dyrt med räkning! ;) 
Och så måste vi beställa elgrejer. 
Och plocka isär den här;
Sorry för dålig bild men det är våran vedspis. Den ska fixas iordning och bli fin igen! :) 

Sen ska vi välja belysning. Har hittat en köksbordstaklampa och ja, jag älskar den. J är lite mindre förtjust. Men den får iaf flytta hem till oss. ;) 

Så, även fast jag siktar på att bli klar NU så hoppas jag att vi är helt klara innan jul. Vi måste hinna med att leva också. Och njuta av den bästa vi har. Ärtan! ❤️

Men nu ska jag sova. Imorgon är det söndag och vi har som vanligt en hel massa saker vi kan ta och pyssla med! Godnatt på er! ❤️ 

 

Kommentera

Publiceras ej