När jag inte kan sova eller har en stund över när Ärtan sover brukar jag surfa runt på instagram. De flesta jag följer är kopplade till ekologi eller odling. För ett tag sedan hittade jag en tjej som odlar massor i sin trädgård. Hon är självförsörjande på grönsaker mer än halva året! Så sjukt inspirerande!! Täckodling, djupsängar och varmbänkar.. You name it! 

Fick många bra idéer på hur man ska tänka kring odling också. Hon sår lite men ofta. Och så fort hon har skördat något fyller hon på med något annat på samma plats. Alltså ligger jorden aldrig bar.. Jag ska försöka tillämpa det här i mina pallkragar nästa år. Det gäller att få in tänket. 

Så nu när jag är vaken mitt i natten (med en liten fot mot min kind❤️) ligger jag och läser om täckodling, bokashi och drömmer om att odla som tusan. 
Där. Där skulle jag vilja odla så vi hade haft potatis och morötter och rödbetor och ärtor att äta under vintern.. Jag får läsa vidare och drömma vidare lite till! :) 


Kommentera

Publiceras ej