Om ni tror att allt bara är grönt och fint och inte misslyckat i min trädgård så tror ni fel. Idag drog jag upp kålrabbi, majrova, rädisor och pak choy. De har blivit så angripna att de inte får vara kvar längre. För det ser äckligt ut! Kolla in själv! 😬

Så istället sår jag morötter, ärtor och bönor där. Inte riktigt i växtföljd men jag ger upp om kålen. Nu sår jag sånt som funkar, som vi tycker mycket om och som vi vill ha mer av!

Här ser ni förresten att det inte alltid blir som man tänkt sig.. Potatisen skulle inte växa där i år. Jag missade väl en och annan liten potät förra året och det är tydligt nu. Mellan majsen och vintersquashen dyker det upp potatis.
Jaja, majsen verkar iaf trivas. Squashen har väl inte riktigt fått den fart jag hade tänkt att den skulle ha men jag får gödsla lite mer. 😃

Så. Nu har jag visat sånt som inte riktig går så bra just nu. Men men.. Allt kan inte vara perfekt jämt! 😉

Kommentera

Publiceras ej