För två veckor sedan tog jag den här bilden.

Det började bli lite grönt och fiberduken skyddade plantorna. Idag ser det ut såhär:

Använder fortfarande en del fiberduk, speciellt över kålplantorna pga kålfjärilen. Men annars känns det som att det gröna bara exploderat! Såg att första squashen är på gång också. I år har jag planerat flera olika sorters squash. Finns bara ett ord: spännande!
Dags att stödja upp de bönor och ärtor som ska klättra.
Annars är det mest bara att vattna och skörda. Ljuva trädgårdstid! Även fast en hel del har blivit förstört pga skadeinsekter så är jag väldigt nöjd med allt som växer. Jag vill inte spruta med giftiga bekämpningsmedel heller. Igår rev jag upp grönkålen eftersom den var helt förstörd pga larver. Tänkte jag skulle så senare för att få en höstskörd, så kanske skadedjuren inte är lika många.
Jag får så mycket av det som fungerar istället! 😀

Idag ska jag köra vidare med min målning. PHU!! 😬

Kommentera

Publiceras ej