(null)
Den första dahlian har slagit ut. Det är Ärtans valda knöl som vi drev upp i växthuset innan utplantering. Den första blomman var gömd så jag knipsade av den och la den i en skål på bordet. Då kunde vi njuta av den imorse vid frukosten. 🌸💕 

Vi ser ljuset i tunneln när det gäller höet nu. Efter imorgon är vi förhoppningsvis helt färdiga och kan andas ut. Min syster visade vad en bonde skrivit och det skär i hjärtat. Det här är verkligen ett katastrofår för dem gällande vall och spannmål. Jag hoppas det inte kommer vara såhär varenda sommar.. det ger mig verkligen magknip! 😢 

Nu ska jag gå med hunden och därefter ta en runda i trädgården. Inte varit hemma under dagarna alls eftersom vi hållt på och fixat. får se vad som torkat ihop. Hoppas prognosen om regn stämmer så vi kan få En blöta.. 

Puss å hej! 💕

Kommentera

Publiceras ej