(null)
Idag gick vi förmiddagens runda upp i skogen. Myggor och bromsar i mängder men det stoppade inte oss! Vi kunde även konstatera att det är blåa bär på gång. Vi provsmakade flera stycken och det gjorde även hunden. Nu kan det ta en timme att gå den där rundan om vi inte har bråttom och hunden får mumsa som hon vill. 

Idag har vi mest hållt oss hemma på gården. Lekt ute och ätit inne. När barnen vilade passade jag på att ta tag i lite växthus-göra.. har bara vattnat och inte hunnit tjuva så det är en djungel de inne. Planterat om lite tomater som numera får bo utanför pga platsbrist. Vill så gärna få upp det stora men känner att tiden och orken tryter hos både mig och J. Han har haft det fullt upp på jobbet och jag har varit sjuk. Men snart kanske vi få en liten chans att ta ett till steg med grunden. Jaja, jag får acceptera läget och inse att man kan aldrig bestämma över vädret! Jag hade ju tänkt att det skulle stå där redan i maj men så blev det inte. 
Hann iaf tjuva hälften så imorgon när lillasyster sover gör jag klart. Ärtan har hjälpt mig att plantera på eftermiddagen och hon sa flera gånger att hon tyckte det var roligt. 💕🍅 

Nu tänker jag ta kväll och krypa ner i sängen. Så himla himla trött, jag är mycket bättre från förkylningen men kraften är inte tillbaka. Gick sjukt långsamt när jag cyklade hem uppför backen efter jag fixat stallet.. Godnatt på er! 

1 kommentarer

Lena

27 Jun 2018 04:19

Nästa år är växthuset på plats o då har du två hjälpredor!

Svar: Ja, tänk vad de ska vattna och mumsa grönsaker! 💕
pluppelinda.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej