Jag loggade ut från min Instagram för några dagar sedan. Känner att jag behöver pausa det här med sociala medier en liten stund. Det är så lätt att jag bara scrollar och scrollar och fastnar i ett helt meningslöst scrollande. En tidstjuv när jag borde lägga undan mobilen och istället sova. Eller prata med min kära sambo på kvällen. 💕 Jag gillar att prata med J, han är klok och han känner mig väl vid det här laget. Han får mig att se på saker från ett annat perspektiv och han är den sansade, lugna mot mitt ibland speedade, spretiga. 

För flera, flera år sedan tog jag bort Facebook. Kan det vara för 6 år sedan? Innan Ärtan fanns med i mitt liv var det iallafall. Ibland kan jag känna att jag vill ha en användare för att tex köpa&sälja saker, få information från grupper etc. Men sen tänker jag: om jag har klarat mig utan så kan jag nog göra det i fortsättningen också. Det finns så mycket annat att göra än att scrolla, har tex läst lite böcker på kvällen. Och kämpat på med något korsord. Pratat med J och funderat lite på framtiden. (Den man aldrig kan veta hur den ter sig!) 

Dessutom kan jag nästan få lite ångest över att alla andra verkar ha så perfekta liv. Smala och vältränade, lagar fantastiskt god mat, är världens bästa föräldrar och husen är välstädade och vackra med NOLL fläckar från kletiga barnhänder. Och glöm inte; det är även vackert inrett och varje pryl är genomtänkt och helt rätt placerad. Alltså så totalt olikt hela min tillvaro. MEN sen tänker jag på att jag lever MITT liv och inte någon annans. Och jag tror ingen är perfekt. Jag är det verkligen INTE!! Har dåligt tålamod och äter för mycket choklad.. stökar till och glömmer bort att plocka undan. 
Nog för att jag väljer vilka jag vill följa och har rensat rejält till sånt jag verkligen är intresserad av. (Dvs att är det otroligt många trädgårdskonton jag följer!) Skönt att kunna styra sånt själv! 👍😄


Så nu pausar jag användandet av Instagram en stund, det kanske ni redan märkt? Men jag kommer slänga in ett och annat inlägg här på min blogg när det passar.. ❤️  Må gott och njut av sommaren! 






Kommentera

Publiceras ej