(null)
Min eminenta hjälpreda i trädgården! ❤️ 
"Jag vill också" sa hon. Och så hjälptes vi åt att ta upp dahliaknölarna. Hon med grepen och jag lyfte upp knölarna. 

Nu är de ur jorden.  (null)
Såhär gör jag på hösten: 
• När frosten tagit stjälkarna och de blivit bruna klipper jag ner dem och kör genom kompostkvarnen. 
• Någon dag senare gräver jag försiktigt upp knölarna och lägger dem en stund på gräsmattan. 
• Därefter lägger jag dem i trälådor och ställer dem i matkällaren. 
• Någon gång under vintern brukar jag titta till dem och se hur de verkar må. Sen är det bara att längta efter våren igen! 

Jag har tagit mig i kragen och namnat dem ordentligt nu. Köpt såna vita etiketter man kan vira runt stjälkarna. Himla praktiskt. Fast det var två knölar som föll isär i flera olika delar. Antingen klarar de vintern och tar sig, då har jag flera av samma sort. Eller så överlever de inte alls. Jag hoppas på det förstnämnda eftersom en har blivit en favorit! ✊🌸 

(null)
Ny för i år. Fantastiskt fin! 😍 

Kommentera

Publiceras ej