Men nu är jag nerbäddad och redo för att sova. 💤💤 Slut som artist, sambo och mamma.. 

(null)
Den lille busen. Som är så himla urgullig! 💕 Skulle så gärna vilja kunna köra honom i skogen. Dra fram en stock med ponny i stället för med maskiner! 👍 Behöver dock sele åt honom, så hojta till om du vet någon som säljer sele passande till russ. 

Började förmiddagen med att fixa stallet och rida Chalet tillsammans med ponnyn och Emma. Ingen stress ingen panik utan bara vara. Helt perfekt! ❤️ (null)
Den där älskade Chalet! ❤️ Hon är en pärla! 

Sen har jag varit hemma med familjen resten av dagen. Vi har varit ute större delen av eftermiddagen. Lillasyster sov en stund, Ärtan var med oss och grejade och både jag och J har pysslat med lite av varje. Jag fick ner vitlöken i jorden till slut. Har haft eminent hjälp av Ärtan-Pärt med att "strössla" gödsel.  (null)
Den lilla stod och såg på och pillade med löken. ❤️ 
Tänkte att en pallkrage skulle räcka.. Och det hade det gjort om inte det varit så otroligt många klyftor i lökarna! Helt otroligt. Så nu har jag vitlök i en hel pallkrage och i en halvplall. Preppat jorden med bokashi, benmjöl och gödsel. Petat ner löken en och en, därefter lagt på löv och gräsklipp. Nu hoppas jag det blir prima liv för de där vitlökarna! Håll tummarna! 

Vi avslutade med att ta en promenad tillsammans allihopa efter middagen. Ärtan cyklade och herremingud vad vi hade dispyter. Kan nog tänka mig att halva byn har hört henne vråla. 🙁 PHU! Man känner sig som en genomusel förälder. Men samtidigt så vet jag att vi gör rätt som tar fighten där och då. När det gäller saker om trafik och väg kan vi INTE ge oss. Det handlar om säkerheten. 
Men det tar på krafterna. 

Medan J la barnen så passade jag på att sätta den sista vitlöken och täcka bäddar inför vintern. Allt i skenet från pannlampan. En stunds paus från allt. Bara jag och trädgården.  (null)
Bjuder på min lilla lista jag skrev imorse. Vi får se vad som hinns med i trädgården! Flera punkter har jag lyckats stryka iallafall! 👍😝

Nu säger jag godnatt!! 💤💤💕

Kommentera

Publiceras ej