Nu rullar vi in i en ny vecka med nya krafter. Idag är det jobb och förskola på schemat. 

(null)
Jag har lyckats få några timmar i trädgården i helgen. Både själv och med två hjälpredor. Jag gör en liten bit i taget redo för vintern. En bädd åt gången. 

De två bäddarna framför växthuset är laddade med massa växtrester, gamla löv och sist ett lager med gräsklipp. Får se vad jag kommer odla där till våren. Kanske kål i den högra. Kanske morötter i den vänstra. 
Det står några tappra plantor kvar i växthuset. En gurka som fortfarande ger gurkor. Den nya sorten Xin Tai var ju helt fantastisk. Den kommer jag absolut ha nästa år också. 👍 
Bädden till vänster är täckt med fiberduk. Där står det fina palsternackor och vintermorötter. Vi kommer äta morötter så länge det går sen tar jag upp dem. Äter morötter till nästan varje mål. Så himla goda! 💚 

(null)
Såhär såg det ut framför växthuset innan jag körde igång. Skördade rotsellerin också, den som står till höger i pallkragen närmast bilden. Den luktar så gott. Ganska liten men spelar ingen roll. Tänk att jag kan trolla med frön! 💚 

Man sätter ett litet frö och om det vill sig väl gror det och blir någonting helt fantastiskt! Nästan så man blir religiös på kuppen! 😉 

Nä, nu får ni ha en fin måndag! Det tänker jag försöka med! 💕

Kommentera

Publiceras ej