Den här veckan förbi. 

Har inte hunnit eller orkat blogga tidigare. Det har mest varit samma/lika upplägg på dagarna. Jobb för mig och J. Det har verkligen varit full rulle på jobbet. Och Ärtan har varit på sin förskola. Men den lilla Bönan har varit hemma från föris hela veckan eftersom hon var så snorig. Nu är hon mycket piggare och taggad för att vara på Föris imorgon! 

Det var så välkommet och skönt med en ledig helg. Har hunnit fixa med hästarna inför veckan, grejat i trädgården och pussat på barnen. Igår hade Ärtan en heldag med Ola och Helena också. Hon hade haft det jättekul och berättade glatt om allt de gjort. 💕 Den lilla fick hänga på i trädgården och hjälpa mig "mata maskarna". Så himla gulligt för hon stod bredvid bäddarna när jag la på löv och sa "hejdå maskarna!" 
(null)
Växthuset är urplockat. Vintermorötterna inbäddade och bäddarna täckta med mat åt maskarna!  

Snart får det väl komma en massa snö om det vill.. fast vet ni vad!? Vi har börjat skruva ihop växthuset!!!!!!! ❤️❤️❤️ Så jag väntar helst med snön!  (null)
Trodde det skulle ta väldigt lång tid men det gick snabbare än jag föreställt mig. Jag hade som mål att ha fått ihop en sida idag! 😂 Men allt är klart utom dörrarna. Och taket förstås, som skruvas direkt när vi sätter upp det. Men hade hjälp av min kära pappa också. Han har ju redan byggt ett sånt här! 

Kul va!? Jag är som ett litet barn på julafton och vill bara skruva ihop det!! Pirrigt liksom! Som jag längtat!!  (null)
Har lite grejer kvar att göra innan det ska skruvas ihop hos oss. Tänkte att det är lika bra att sätta dit alla skyddslister till glaset när det är i garaget än att behöva göra det ute när det är kallt! 😄 Det är min plan för måndag-fredag. Att hinna lite någon kväll så det går att skruva till helgen! 

Nu är det sovtajm! Nattis med er! ❤️💤💤

1 kommentarer

Lena

29 Oct 2018 07:31

Misstänkte att "huset" var på g när du varit så tyst :)

Svar: Haha.. men Jag har varit helt slut på kvällarna.. 💤💤 tråkigt om jag bara skriver hur trött jag är hela tiden!
pluppelinda.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej