(null)
Omgång nummer tre är i ugnen just nu. Det är så himla gott med torkade äpplen! Barnen mumsar glatt och första burken är snart slut. 
Gäller att passa på medan det finns äpplen här i Sverige. Våra är nästan slut på gården. De sista som sitter kvar tror jag är för små, kanske borde kartgallra en sväng och se vad det blir för resultat. Vi gör det enklast möjliga och kör dem i en svarv som skalar, kärnar och gör spiraler. Funkar dock uruselt på våra lösa äpplen. Lite större, hårdare äpplen går finfint! 
(null)
Lägger upp dem på plåtar, får plats med fyra stycken i ungnen samtidigt och sen kör jag igång varmluftsläget och kör i flera timmar på låga grader. Mums! 

Idag tog jag och Ärtan cyklarna och åkte till min faster och hämtade äpplen hos hennes granne. Måste nästan nypa mig i armen. Ärtan är inte liten längre. Vi är ute och cyklar tillsammans, på varsin cykel sida vid sida! ❤️ Jag hade precis hela cykelkorgen PROPPFULL när vi kom tillbaka. Så nu räcker det nog till minst två omgångar. Och mer får vi hämta också om vi vill. 👍 

Nu ska jag sova. Ny dag väntar. Nattis! 💕

Kommentera

Publiceras ej