(null)
Efter den torra sommaren har det gröna repat sig rejält. Nu är det fuktigt i gräset på morgonen och det drar växterna nytta av!

Jag har haft en riktig trädgårdshelg. Den började redan i fredags för barnen var med farmor Cajsa på Sollerön. Så passade på att skriva en lång lista med sånt som jag ville få gjort, eller behövde göras. Och sen körde jag igång.. gjorde en sak och gick in och prickade på listan allteftersom. 

När jag la mig på kvällen sen var jag heeelt slut. Men listan hade minskat med flera punkter. 👍 
Sen lyckades jag faktiskt få några timmar i trädgården på lördagen också. J höll på med grunden till växthuset och medan han klurade och körde med paddan så grejade jag på. 

(null)
Mina dahlior blommar och blommar.. ❤️ Men en har jag råkat ta död på, så himla synd för den var otroligt fin. Men men.. 

Nu är det lite blandade punkter kvar på listan. Typ så lite nytt och skörda allt som går av vissa saker. Persilja tex. Den har blivit så frodig och fin nu under hösten. Kan inte låta den frysa och gå till spillo. Klipper jag av plantorna så kan den nog komma tillbaka nästa år också. Får börja slösa med persilja i maten nu! 👍 

Arbetet med växthuset har gått framåt och det är några få lager kvar innan det är dags för gjutningen. Förhoppningsvis gjuter vi i helgen! Håll tummarna, vill så gärna få det mesta klart innan jobbet kallar. Visst hade vi väl kunnat slita på i somras men nej, det var för varmt. Tycker vi hade en bra sommar tillsammans. Blandade lite nytta med bad och lek. 💕  

Idag medan den stora är på Föris och den lilla sover ska jag försöka göra klart det jag påbörjade men inte hann göra klart. Plantera de sista jordgubbsplantorna. Har lagt en pallkrage lite provisoriskt på ett ställe och tänkte sätta ner alla de plantorna jag fick över. Barnen älskar jordgubbar och jag hoppas på fin skörd så vi kan frysa in mer egenodlade. Pallkragen kommer att braka ihop om något åt och då är det dags att flytta landet iaf. Tills dess får det stå lite på sniskan.. 

Men nu är det dags att kicka igång den här dagen. Två barn ska ha frukost och kläder innan vi rullar ur byn. 💕 Ha en fin måndag! 

Kommentera

Publiceras ej