(null)
Hej! Här är jag. Jag gick runt i skogen och verkligen NJÖT igår. Tänkte att jag INTE är någon stadsmänniska för fem öre. Tänk vilket kli i kroppen jag skulle få om jag bodde i en liten lägenhet i innerstan och inte kunde göra allt det här som jag älskar. Odla i trädgården, plocka svamp och bär i skogen eller ut på ridtur. 
Eller jag hade nog överlevt ändå. Fått odla i fönstret och kanske balkongen. Gått långa promenader i staden och varit kulturell och gått på museum. Det kan jag sakna med obygden. Spännande museum. Men jag trivs så bra i mitt gröna hörn. Med Järker och barnen. Och djuren. Visa barnen allt det här. Få se dem upptäcka de små djuren i naturen och lära sig om årstiderna genom att leva i dem! 

Det rör sig mycket i huvudet nu inför jobbstart. Kommer jag orka med tempot? 
(Nej, jag är inte lat och vill gå hemma utan att göra någonting. Jag gillar att jobba. MEN Jag tänker på hur jag mådde när jag nästan kraschade. När jag var så trött och slut så jag knappt tog mig ur sängen. När jag satt och grät på jobbet och undrade varför alla andra orkade men inte jag. Då tog jag en paus för att inte braka ihop helt. Semester och tjänstledigt. Sen brukar jag tänka på att Ärtan kom och "räddade" mig. Hon fick mig att byta fokus totalt. För hon blev det viktigaste i mitt liv. Och nu har jag två små som är nummer ett!💕) 

Jag hoppar snart in i ekorrhjulet igen. Skolar in den minsta på förskola och börjar jobba. Sen tar vi det som det kommer. Det löser sig alltid är mitt motto. På ett eller annat sätt. Bra eller dåligt. 
MEN en sak; jag har lovat mig själv att jag ska försöka vara så snäll mot mig själv som möjligt. ❤️ Det tror jag är viktigt. 

Ja, det kommer vara högar med tvätt att tvätta och vika. Ja, det kommer vara stökigt och dammigt ibland. Och det är OKEJ! För jag, Järker, barnen och djuren är viktigast. Inte jobbet, inte städningen, inte kläderna.. Dessutom är vi två vuxna som bor här. Och J är en fena på att stötta och dela på ansvaret. 👍 Utan honom är jag halv! 💕

Så nu kör jag mental nedräkning och njuter så mycket som möjligt av att haft det "ledigt" så länge. ❤️ 

2 kommentarer

Malin

19 Sep 2018 12:45

Du är den bästa Linda i hela världen och utan dig finns inte jag! Så var rädd om dig min älskade underbara Linda! <3

Svar: Men gulle dig! 😘 Detsamma!! ❤️
pluppelinda.blogg.se

Lena

20 Sep 2018 07:22

Du glömde nämna det hemska med att bo i lägenhet och behöva dela tvättstuga.

Svar: 😂
Ja, det glömde jag ju! Och bo i en lyhörd lägenhet där man kan höra grannen stå-kissa på sin toalett! 😱😂
pluppelinda.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej