(null)
Idag efter lunchen, medan barnen vilade sig, tog jag tag i det här grävandet. Ner i jorden med höstlöken! Har försökt och börjat flera gånger men så kom det en regnskur eller något annat i vägen. Men nu är det gjort. Jag kan ju dock inte lova att det INTE blir någon mer förpackning.. 🙈 Det kan ju bli rea på dem och då är det ju bra att passa på.. 😬 

Jag har satt det här idag:
  • Krokus, blandade färger.
  • Kungsängslilja
  • Narciss Obdam 
  • Narciss Irene Copeland
  • Narciss Cassata 
  • Narciss Minnow 
  • Dvärgtulpan
Gödslar alltid med en skvätt benmjöl nu när jag planterar och därefter strör jag på en näve till våren också. 

(null)
Jag har faktiskt provat att beställa från nätet i år. Jättefina lökar så det ska verkligen bli spännande att se hur de blommar. Sen kompletterade jag med några förpackningar från jobbet också. Passade på när det var kampanjpris på 30%! 👍

Egentligen skulle jag inte ha köpt någonting MEN jag vill ha blommor. Inte bara för min och familjens skull utan för insekter som behöver nektar på våren. Alltså sätter jag lök lite här och där i både gräsmatta och land. Allt för att det ska finnas något för insekterna tidigt på säsongen.  (null)
Drömmer om naracisser längs hela staketet i slutändan. 😍 Men de drömmarna är långt ifrån att besannas.. 😂 Jag får ta en meter i taget! OCH njuta av allt som kommer upp lite här och där. 

Nu är det bara att vänta på våren! ❤️

Kommentera

Publiceras ej