(null)
Det var en Harvy jag köpte i fredags. För hydroponisk odling! 

Jag har varit sĂ„ nyfiken pĂ„ Harvy och Nelson garden gör verkligen fin reklam för sin odlingslĂ„da. Min kollega, som varit pĂ„ mĂ€ssa med jobbet, berĂ€ttade att det var stor skillnad pĂ„ det som var odlat i Harvy och det som var odlat i jord nĂ€r hon besökte nelsons monter. SĂ„ jag slog till. En födelsedagspresent till mig sjĂ€lv helt enkelt! Sen Ă€r jag urdĂ„lig pĂ„ att vĂ€nta. SĂ„ det blev över en mĂ„nad för tidigt som present! 😂
Nu ska jag bestĂ€mma i vilket fönster den ska bo och dĂ€refter startar vi igĂ„ng den! Sen till min födelsedag sĂ„ önskar jag mig en vĂ€xtbelysning. Det köper jag inte sjĂ€lv nu. (Hej min kĂ€ra sambo som lĂ€ser, sĂ„g du hinten?!❀)

Harvey Ă€r som en balkonglĂ„da man fyller i nĂ„gra liter vatten i med nĂ€ring för hydroponisk odling. AlltsĂ„ odlar man i vatten istĂ€llet för jord! 
Den har plats för 6 stycken pluggar. Jag tĂ€nkte sĂ„ frön till tvĂ„ tomater, en basilika, en minigurka och tvĂ„ olika sorters sallat i pluggarna. TĂ€nkte ni ska fĂ„ följa med Harvy och se hur det hĂ€r gĂ„r! HĂ„ll tummarna! 💚

1 kommentarer

Lena

04 Feb 2019 07:26

Inte bara du som Àr nyfiken! Blir spÀnnande att följa. Kommer inte tomat o gurka skugga de lÀgre vÀxterna?

Svar: Vi fĂ„r se! TĂ€nkte att gurkan fĂ„r klĂ€ttra vidare upp i fönstret sen! 😄
pluppelinda.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej