Nu ekar det lite tomt här inne. Men det kan bero på att jag jobbat i några dagar. Orken räckte inte helt enkelt.. 
Men idag är det måndag, jag är ledig och vi ska strax ut och åka.. 

Här kommer några gröna grejer från de senaste dagarna! 

(null)
Min vitlök kikar upp! 👍 
Den här ska jag ha i kruka och klippa blasten på. Sen kanske sätta ut dem till våren. 
Det här är ju ett experiment men det verkar fungera. Återkommer med uppdatering! 

(null)
Bönan fick en liten jordskopa av mig igår, så att de har varsin likadan och inte behöver kivas. När jag förklarade vad vi skulle använda den till nappade hon direkt och ville odla! Sagt och gjort. Fyllde en låda med jord och därefter fick hon stoppa ner frön till bondbönor i jorden. Nu hoppas vi att det gror så vi kan skörda skott och mumsa i oss! 💚 

(null)
Jag har groddat röda linser. Himla smaskigt! Satt och mumsade igårkväll vid bordet. Har en fin bok om groddning och där stod det att man inte kan grodda linser som är delade. Och de jag sett i mataffären har varit det, men beställde hem röda linser för groddning från Runåbergs.. så nu har jag en påse! Man kan grodda massor av olika saker. Jag brukar oftast grodda mungbönor och alfalfa. Men det är kul med variation! 

Nu är det dags att kliva upp och äta frukost! ❤️ Ha en fin start på veckan!

Kommentera

Publiceras ej