(null)
Medan J och barnen var på Sollerön hos farmor passade jag på att plantera om tomaterna. Hasselfors har lanserat en ny jord den här säsongen. I en begränsad upplaga dessutom, så jag fick lov att köpa en säck för att prova. Får väl se hur resultatet blir! Hoppas på många goda tomater i slutändan! 🍅🍅 

(null)
Gjorde iordning under lampan i källaren. Plockade fram krukor, etiketterna jag skrivit på och jord. Sen var det bara att köra igång. 

(null)
Såhär såg det ut när jag slutade för dagen. 👍 

Jag återanvänder både etiketter och krukor. Men krukorna i den passande storleken tog slut. 😬 Så jag kunde inte plantera om alla. På måndag införskaffar jag en packe nya krukor och gör klart under veckan. 
Det var några sorter jag bara har en planta av, så imorgon tänker jag så nya frön om jag hinner. 🍅 

Men nu ska jag sova. Det har börjat snöa så imorgon vaknar vi nog till vinter! ❄️☃️

Kommentera

Publiceras ej