Vilket strålande fint väder vi hade idag. När vi äntligen tagit oss ut på förmiddagen för att gå med hunden sa Ärtan flera gånger; "jag älskar att vara ute, jag vill vara ute hela dagen! Jag vill äta lunch ute!" Och jag håller med henne, så himla härligt att vara ute. Nu blev det ingen lunch utomhus men vi gjorde lite annat pyssel medan lillasyster sov i vagnen. 

Jag grävde ner några hinkar bokashi i bädden mot huset. Fick grävhjälp av min stora tjej. 
(null)
Hon grävde efter maskar men idag hittade vi bara en. I förrgår när jag lyfte på täckmaterialet såg vi flera stycken. 💚👍 Känns som det börjar bli riktigt fin jord också. Hoppas det för här hade jag tänkt sätta några tomatplantor till sommaren. MEN odlar vi smart hinner vi med lite sallat och rädisor innan! 👍 

Sen roade jag mig med att gräva ur en av komposterna och köra innehållet till växthuset. Jag håller på att fylla upp bädden i bakkant. Skulle vilja ha lite hästbajs också, innan jag toppar med lite påsjord.. Sen växer det förhoppningsvis bra som tusan! 🌱💤

Har även förberett för omskolning av tomaterna. Har i runda slängar över 60 plantor som ska sättas om nu! 😱 Jaja, så blir det när man vill gardera sig med många olika sorter och sen 2-3 frön av varje sort. 🤣 

Nu ska jag sova! 💤💤💚 Godnatt på er!

Kommentera

Publiceras ej