I helgen har jag varit så trött. Så trött. Svårt att veta i vilken ände jag skulle börja eller sluta. Och orken och lusten till att göra någonting saknades. MEN när J började greja med växthuset för att kunna sätta i de sista glasrutorna tog jag tjejerna så han skulle få jobba ostört. 

Så jag hade eminent hjälp att slänga ut både potatis och gödning! 😂 Lillasyster hon tog potatisen och kastade lite hejvilt. Det där med rader liksom. Överskattat! 👍 Dessutom fick vi ner all sättlök i jorden också. 
När hon sov kunde jag täcka allting med det gammala hösilage som vi hämtade.  (null)
Sättpotatis, diverse olika sorter. 
Vitlök, 3 olika sorter. Sen har jag även satt gullök, rosa gullök och silverlök. 
Jag har en bädd med hästbajs över också. Den får vi se om vi lyckas få ner någonting i! Verkligen en bonus! 

Och vet ni vad! Nu är växthuset helt också!! WIIIIIE! Nu kan jag börja greja "på riktigt där"! Sätta upp fönsteröppnarna, sen åker en hel del plantor ner i krukor! 

Medan barnen lekte (och kivades) och mellan jag hjälpte J med rutorna så hann jag få ner lite plantor i jorden. 
(null)
Så kul. Det börjar ta form. Och det är många frön som grott fint också. Sommarmorötterna tex. 

Jag provade att förodla en del bönor och ärtor i år.  (null)
Himla smidigt med pluggbrätten! 👍 
Funkar det bra med bönorna så kommer jag nog förså dem i fortsättningen. Tycker det brukar vara så mycket som inte gror annars. Men bönor är ju såna könsliga rackare som vill ha det riktigt varmt i jorden! 

Men nu känns det lite bättre. Jag har tillbringat flera timmar ute med barnen och J. Skrotat runt och grejat i min takt. Precis vad jag behövde. Nu siktar jag på att den här veckan kommer bli bra och fylld med gröna grejer!! 💚

Kommentera

Publiceras ej