(null)
Haft en sån bra dag! Precis vad jag behöver för att ladda batterierna. 

Vi har ju ingen sovmorgon eftersom barnen vaknar ganska tidigt men vi kan ju ändå ligga kvar och dra oss en stund. Mysigt. 💕 
Sen åt vi frukost under någotsånär lugna former. Jag packade en fikaväska åt J och barnen. De gick ner till badplatsen och jag gick till stallet. Sen red jag ner till dem och sa hej. De hade haft det jättebra, kollat på bäverns framfart på träden, lekt och fikat i solen. Sen när jag var klar i stallet möttes vi upp och gick hem. 

Medan den lilla sov skrotade vi runt på gården. J högg ved, Ärtan lekte och jag vattnade lite blommor och sådder.  (null)
Det gror mot husväggen! Herregud vilket gynnsamt läge. 👍 Och snart kommer vi börja stöka på den sidan eftersom el, vatten och avlopp ska in där. Då är ju frågan om vi ska göra några andra odlingsbänkar när vi är klara sen. Några som är lite högre och kanske en halvmeter från husväggen så man kommer åt från båda sidor. Funderingar funderingar!! 🤔

Jag sådde i den andra bädden också. Rädisor, asiatisk sallatsmix och majrova. Den bädden ska hysa tomater senare i sommar. 
(null)
När den lilla vaknat ville hon hjälpa till! ❤️

Sen efter lunchen gick jag ut igen och grejade vidare. Satte lite fler penséer och byggde upp en egen "välkommen hem till oss-plantering"..  (null)
Man tager vad man haver. Tänker göra så mycket jag kan för alla små kryp som vaknar och vill ha blommor. Därför kommer jag fylla på med fler lökar varje höst. De sköter ju sig själva mer eller mindre. Men penséer den får man se efter! ❤️

Nu ska jag sova. Imorgon är det jobb igen! 

Kommentera

Publiceras ej