Igår tog jag mig an det här hörnet i stora växthuset;  (null)
Vad är gurka? Vad är tomat? Vad är persika? 
Inte lätt att urskilja. Men jag skördade kikärterna som stod längst ner för någon dag sedan. De har mått ganska bra i växthuset men jag kommer aldrig bli någon kikärtsbonde. Den skörden mättade ingen, men jag kanske odlar kikärter igen. Fast inte i växthuset. 

Jag hittade flera gurkor som gömt sig där och flera kilo gröna tomater. Som sagt. I år lider vi ingen brist på gröna tomater. Jag har 3 olika brickor fulla inne nu. 🙈
Då har jag bara plockat av och kasserat 5-7 plantor. Det är bra med tomater. Att de kan eftermogna inne. 💚🍅 

När jag rensat bort det som stod där såg det ut såhär;  (null)
Tomt!! Men jag hade på lite gödsel och ett lager jord. 

Sen satte jag igång och fixade det här;  (null)
Purjolök, fänkål, några rader sådda med sallat och persilja. Därefter lite ledsna gurkplantor, två basilika och en oregano. Det som blir det blir. Min förhoppning är att fänkålen och purjon ska hålla sig fin i höst. Att persiljan kommer upp lite men övervintrar och ger tidig skörd i vår. Min plan är att täcka med fiberduk när det blir riktigt kallt. Kanske ställa dit ett pallkragedrivhus. Om det får plats vill säga. 

Ja, nu har jag gjort "höst" i ett hörn av växthuset! Jag ska driva upp lite plantor av kål och sallat och sätta ut på andra sidan persikan. Men tillsvidare får tomatplantorna och påfågelsblomster stå kvar där. 😍 (null)
Jag satte faktiskt ut blommor i framkant av bädden. Slöseri kanske men det har varit en fin färgklick!! ❤️ 

Sådär. Gårdagens gröna! 
💚

Kommentera

Publiceras ej