(null)
Efter frukosten igår sådde vi några paprikafrön, hade beställt en ny sort, och jag fick hjälp av en liten bestämd dam som vill "odla odla odla".. 
(Nej, det är inte blod på armen. Det är lingonsylt eftersom hon åt lingonsylt med gröt till frukost. Ja, precis i den ordningen!😂)  

Det är så himla roligt att de visar sånt intresse fast de är så små. De har kanske inte samma tålamod att hålla på och pilla med små frön och plantor men de får lära sig att följa frö till färdig grönsak. ❤️ Ärtan sa till J när de handlade häromdagen; Paprika behöver vi inte köpa för det odlar vi hemma! 😂 Då hade inte ens fröna grott. 

Därefter satte vi sticklingar av physalis.  (null)
Jag sparar plantorna inne ett tag in på hösten. Och innan jag slänger ut dem sen toppar jag dem och spar sticklingar. Igår var det dags att låta dem flytta från ett vattenglas till en odlingsbrikett. Jag klipper av dem, tar bort några blad och sen sticker jag ner dem i briketten. Nu är det bara att hoppas att de rotar sig! 

(null)
Och idag gjorde jag bland annat det här som "dagens gröna".. 
Sorterade diskade etiketter. Tomatbunten är TJOCK! 🙈 Och ändå har jag 5 nya sorter i år..... 🤪 

Imorgon får vi se vad dagens gröna blir.. 💚

Kommentera

Publiceras ej