(null)
Det här området ja.. efter att det har varit tufft och hela jag gått på någon slags sparlåga med ork och kraft, börjar idéerna dyka upp gällande det här området. Det blir ju lite trist med gräsmatta. Äng och vilda blommor har vi ju på flera olika ställen i trädgården. Men det jag brinner för och vill ha mer av är ju odlingsytor. Jag vill kunna odla mer mat. 

Och nu börjar det poppa upp lite idéer i huvudet.  (null)
Ett träd i ringen. En bädd med blåbärsbuskar mellan. En bädd mellan träden i bakkant där vi kan odla höga saker som klättrar, och en bädd mot växthuset som vi kan odla i tidigt på våren. 
Jag tror att vi börjar så. Då blir det lite grävning för ringen. Det kommer INTE bli roligt. Men jag har inte köpt något träd än. Så jag hinner. Det andra bygger jag ramar och odlar ovan gräsmattan. Eftersom det är så mycket sten i marken. Men med ramar på höjden, bra djup och täckodling kommer det bli bra! 👍 Det är jag säker på! 

Nu gäller det bara att jag "rycker upp mig" och kör igång. Måste bara sätta igång. Men det är så himla svårt. För orken och tiden finns ju inte alltid. Men. Jag ska börja i ett litet hörn. Så får vi se hur det slutar sen. Önska mig lycka till! 💕


Kommentera

Publiceras ej