(null)
Blommorna jag planterade vid staketet börjar bli fina nu! 💚 
Man blir glad när man kommer hem och parkerar bilen bredvid blomkrukorna. Penséer är ena riktiga färgklickar! 

Efter att jag nattat barnen gick jag en runda i trädgården. Har två bäddar jag ska vattna, men det får vänta tills imorgon. Men jag hann lite annat pyssel. 
Bar ut några pluggboxar och pluggbrätten ut i växthuset. Känns som att det växer bäst där. 

På jobbet hade vi ett bra erbjudande på fröna 10 för 5. Så jag passade på att komplettera med sånt som tagit slut. Redan börjat tänka på odlingen 2020! 🙈  (null)
Äppelgurka, tomater, squash, verbena, zinnia, basilika, morot och spetskål! 👍

Ikväll sådde jag det här; 
(null)
Basilika och gurka! 💚 

Ja, den är här nu. Trädgårdstiden!! 💚
Nu hoppas jag det växer på bra. För jag är så taggad för att kunna äta hemodlade grönsaker hela sommaren! ❤️

1 kommentarer

Lena

16 May 2019 04:50

Gurkan ser ut som äpplen istället.

Svar: Ja, den kallas äppelgurka! 😄
pluppelinda.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej