(null)
Såhär såg det ut vid fågelpinnen imorse. Sjukt mycket fåglar. Dags att fylla på matarna igen. Jag och Bönan gjorde det häromdagen, men nu är de tomma. Tur jag köpt på mig frön! 👍

Idag har jag haft en ledig lördag. I flera avseenden. Jag har varit ledig från jobbet. Järker och barnen åkte till sollerön. Jag hade ungefär noll saker planerade, förutom hästarna och hunden! 
Så när de andra åkt och huset blev tyst grejade jag lite sen tog jag och Fiffi en promenad. Vi gick längs vägen och lite i skogen och hade inte bråttom alls. Det slutade med att vi kom hem med en stor påse full med skärp och pant och en tom färghink som låg längs vägen. Vad är det för fel på folk egentligen? Släng er egen skit i en papperskorg! Till och med tvååringen i hushållet vet hur man gör med skräp! 👎 

Sen fixade jag stallet och satt på trappan hos mamma och pappa en stund. Ni vet sådär utan att behöva skynda sig iväg. När vi gått hem och ätit lunch gick jag ut i trädgården. Visste inte riktigt på rak arm vad jag skulle börja med men tänkte att "går jag ut så löser det sig"! Och sen var jag ute i flera timmar och stökade runt. Tagit fram dahliaknölarna. Flera har torkat ihop tråkigt nog. Men jag vet att de som brukar sitta kvar i krukorna men torka ur klarar sig bäst. Så jag kanske borde jordslå dem på hösten. 

Sen slutade Emma jobbet och vi tog en ridtur. Så himla kul och härligt! ❤️ vi såg flera rådjur och även en älg. Och hästarna var pigga och fina. 

När jag kom från stallet hade barnen och J hittat hen igen. 💕 och nu ligger jag bredvid tjejerna och ska strax sova. 💤💤 

Imorgon är en ungefär lika ledig söndag! 💚

Kommentera

Publiceras ej