SĂ„ mycket grönt idag. SĂ„ mycket grönsaker.  (null)
Det blev en full korg med vindruvor i Ă„r. Första Ă„ret med skörd frĂ„n sticklingen jag satte för nĂ„got Ă„r sedan. Den stackars plantan har fortfarande inte fĂ„tt en spaljĂ© att klĂ€ttra pĂ„. Den stĂ„r omĂ„lad i ladan. FY SKÄMS PÅ MIG! 🙈

(null)
Jisses vilka vintermorötter vi har. 😍 Jag plockade en hel 10 liters hink med spĂ€da, smĂ„ sommarmorötter och sĂ„ tog jag upp nĂ„gra bjĂ€ssar till vintermorötter idag. Sommarmorötterna vinner smakmĂ€ssigt men förlorar i storlek. TĂ€nk om jag kunde odla sĂ„na hĂ€r morötter i större skala, dĂ„ hade vi varit helt sjĂ€lvförsörjande pĂ„ dem under vintern.  

Jag har fĂ„tt flera timmar utomhus idag. Ibland med sĂ€llskap av barnen. Ibland med en ljudbok i öronen. Men nu Ă€r det som ska skördas skördat. Det stora vĂ€xthuset Ă€r urplockat, rengjort och bĂ€dden i vĂ€xthuset Ă€r tĂ€ckt med tvĂ„ lager fiberduk. DĂ€r stĂ„r en del grönsaker Ă€n. Ska se hur det gĂ„r att odla dĂ€r. Det blir spĂ€nnande, en vinter i vĂ€xthuset. 

Imorgon hoppas jag fortsĂ€tta kunna greja. Plocka ur lilla vĂ€xthuset, sĂ€tta vitlök och förbereda rent allmĂ€nt för vinter. 💚

Kommentera

Publiceras ej