Imorse var den lilla Bönan inte lika pigg och alert som hon brukar. Hon åt knappt någon frukost och jag misstänkte att det inte stod rätt till. Men tempade och det visade ingen feber. Sen gick vi till stallet och medan jag mockade somnade hon i vagnen. Det brukar aldrig hända eftersom hon är pigg och vill hjälpa till. 
Som tur var skulle min faster till Sollerön så hon plockade upp Ärtan när hon slutade. Då kunde lillasyster få sova så länge hon ville. Och sov gjorde hon. Jag hann mocka och gå promenad och gå ett varv ute i trädgården och svarva äpplen till fyra plåtar i ugnen. Sen vaknade hon. Och ville att jag skulle bära henne och hålla henne mest hela tiden.  (null)
Så när hon fick önska lunch blev det pannkakor och dem stekte jag sittandes på en pall framför spisen. Med en liten plutt i knät. ❤️ 

Efter vi ätit och hon somnat i soffan igen så sjukanmälde jag henne den föris. Och mycket riktigt, när hon vaknade hade hon över 38 i feber. 🤒 Min älskade lilla plutta! 

Hon blev lite piggare när både J och Ärtab kom hem men hon ville mest sitta hos någon av oss och att leka var inte att tänka på. 😢 Nu hoppas jag att hon blir frisk om hon får vila upp sig i fyra dagar. 👍 

Så kan det vara, när man hade tänkt att man skulle göra lite andra saker. Typ röja i källaren! 😂 Men men.. jag och lillasyster har haft en riktig mysdag!! ❤️

Kommentera

Publiceras ej