(null)
Jag körde fram traktorn till bäddarna och skottade ur dem. Den stora var inte mycket att hurra för, så den ska kasseras. Men jag tror att vi haft dem i kanske 11 år minst? Hade vi inte flyttat dem hade de nog hållit ihop ett par år till. Nu står det en rabarber kvar och sen en massa lökväxter jag petat ner i jorden där. När det är borta kan vi gräva för vatten/avlopp när det passar utan att jag behöver oroa mig för någon växtlighet. 

(null)
Den lilla pallkragen är inte i lika dåligt skick. Så den får hänga med några säsonger till. De här ramarna har jag en markduk i eftersom de stod borta vid pallkrageodlingen och där växer ett jädra ogräs.. 
Nu bottnar jag med lite hästbajs och bokashi, sen på med den gamla jorden. Här tänkte jag så lite sallat för hösten. Det här området har blivit utökat med 3 ramar den här säsongen. Kan nog fylla dem till nästa år utan problem. 🙈😂 

I pallkragen till vänster skymtar en squashplanta, i limpan bakom växer pumpa och squash, låga bädden till höger innehåller bondbönor, purjo och någon kålrot. Den höga bakom växer det jordärtskocka, majs och tomater i. 

(null)
Kolla! Min första pumpa någonsin! 😍 Men jag har glömt vad jag sådde för sort så jag får kolla igenom fröpåsarna! 🙈

Och idag har jag gett mig på tomterna eftersom fler och fler blir sjuka.. Nu står det fyra plantor kvar ute vid lilla växthuset och tre plantor kvar inne i lilla växthuset.  (null)
Den här korgen väger mer än 10 kilo, det har vi konstaterat. Innehåller bara tomaterna från lilla växthuset! 😍 Nu kan vi koka tomatsås när vi har tid någon kväll. 👍

💚

Nu är helgen slut och det är arbetsvecka igen. Vi får se hur mycket grönt det blir kommande dagar. 👍 Men jag älskar det här pysslet som är med trädgården. Och jag älskar verkligen allt gott den ger. Vi provsmakade tillexempel första hemodlade melonen idag;  (null)
Ärtan tog bilden innan jag ska upp blev klyftor. 😍 Den var god, lite hårda frön men den är HEMODLAD! Det är faktiskt lite fränt! 👍

Nu är det dags att ta kväller! 💤💤

Kommentera

Publiceras ej