(null)
❤️
Den lilla grönsaksgalningen! 
Matchar stövlarna med morötterna. 😂

(null)
Det är höst ute i trädgården. Det gröna övergår i brunt. Vi har fortfarande grönsaker och en hel del vissna plantor kvar i bäddarna. Jag fixar en bädd i taget.. en bädd i taget.. i lördags satte jag ner lite vitlök och täckte med gammalt hösilage. Jag har fem sättvitlökar kvar. Måste bara bestämma var jag ska sätta ner dem.. 

Jag har börjat skotta ut hästbajs som ska bli ett nytt land. Där jag tänker ha mer blommor. Sätta ut en rabarber som ska grävas upp för V/A-grävningen. 

Vi har tagit reda på en hel del av skörden.  (null)
Snålröra. Squash, lök, tomater. In i ugnen i några timmar, mixa och sen frysa in i burkar. 

Vi torkade några plåtar med äppelringar också. En slukade barnen direkt. Så det blir nog till att palla lite mer (eftersom vi fått jättedålig skörd här hemma!) och veva på äppelskalaren några vändor till! Och så har vi dem här; (null)
Mina föräldrar har fyra päronträd och de har fått så sjukt mycket päron i år. Vi pallade några kilon med oss hem.. några ska vi koka in och några ska vi hitta på något annat med. 

💚💚💚

Jag önskar såklart att jag kunde och orkade och hann vara ute mer. För jag älskar att skrota runt och greja lite här och där. Meniga har varit med barnen och det är något jag älskar mer! ❤️

Kommentera

Publiceras ej