När man jobbar så sjukt mkt helger som vi gör uppskattar man de här lediga helgerna till tusen. Det svider lite när barnen frågar; "måste du åka till jobbet mamma?" På morgonen och se deras besvikna ansikten när jag måste åka iväg. Då var det jäkligt skönt att jag kunde säga "nej, inte idag!" när de frågade mig vid frukostbordet imorse. ❤️ 

Och det är så himla skönt att ha en helg utan ett helt spikat schema. Att liksom lite ta det som det kommer. Ha ett hum om vad man vill göra men det får bli som det blir helt enkelt. 
Jag brukar peppa barnen lite inför lediga dagar genom att säga; "imorgon får ni sova hur länge ni vill!" Det är ju värt ett försök iaf tänker jag.. imorse smög Ärtan upp vid halv sju men jag och lillasyster kunde sova lite längre. 💤💤 

(null)
Jag och Emma tog en längre tur idag. Det duggregnade lite men var så friskt i luften. Och till skillnad mot gårdagen, när jag trodde Chalet skulle bryta ihop, så var det inga älglusflugor ute! 👍 Det blev ett konditionspass när vi travade, och i ponnyns fall galoppera, meter efter meter tills det blivit kilometer. Rakt upp i skogen och sen vända hemåt igen. 

När vi kom tillbaka och stallet var fixat kom mim familj och mötte upp oss. De hade lite filmmys efter frukost eftersom vädret var så grått och trist. ❤️ Men sen gick vi med Fiffi och Ärtan körde lite lekar med oss på vägen hem. 

(null)
Efter vi ätit lunch, vilat och grejat i trädgården så åkte vi upp i skogen och gjorde slut på lite energi. Man vet att man behöver rasta den lilla när hon leker flygekorre i kökssoffan samtidigt som hon skriker "jag är Super-Matilda!" (Hon sa även: "men jag har ingen superdräkt!" 😢) Jag får väl fixa en mantel då.. 😂

Och som de plockade svamp och knatade fram! Herregud, den här gången var det mer "lugn&harmoni" än när vi skulle plocka lingon... 😂❤️😍 På mindre än en timme hade vi tre fulla korgar och fick gå tillbaka till bilen samma väg vi kom så vi inte hittade mer.. 

Ja, en ledig lördag. Helt i min smak! 
❤️❤️❤️❤️❤️

Nu återstår att se vad morgondagen bjuder på! 



Kommentera

Publiceras ej