(null)
Den här delen är till största del orörd, rensar dock lite lupiner och drar upp något skott från ros eller hallon. Vi kallar den lite skämtsamt för "naturreservatet" eftersom det blir som en djungel och det är sen Stina och Jannes bodde här. 
Först ut är scilla, vitsippa och liljekonvalj. Sen kommer brandliljorna, dagliljorna, lupinerna och hundkexen lagom till midsommar. 

Äppelträdet som står där har blivit så fint. Det växte som ett litet skott från roten på ett gammalt träd när vi flyttade hit. När vi fick tag i en som kunde klippa åt oss så var det gamla trädet i för dåligt skick så han kapade ner det och lät skottet ta över. När det är ett så pass gammalt träd är det inte ympat vid någon rot utan samma takt igenom. Jag är lite osäker på sort men efter att ha lånat en äppelbibel på biblioteket tror jag mig vara nästan säker på att det är ’Vit astrakan’. 

(null)
Sån färgexplosion! 😍

Så tacksam för deras plantering. Jag hoppas de fick njuta av den länge innan de gick bort. Jag tänker försöka låta det vara orört i fortsättningen också! ❤️

Kommentera

Publiceras ej