För nĂ„gon vecka sedan fick jag ett roligt paket..  (null)
En hel kartong jĂ€ttefin, hĂ„rda avocadosar. 😍 

Jag har verkligen fastnat för sidan crowdfarming! Vi har fĂ„tt hem jĂ€ttefina apelsiner, clementiner, mandariner och nu Ă€ven avocadosar. 

Vi har Ă€tit mumsiga frukter hela vintern och just nu hĂ„ller vi pĂ„ att Ă€ta perfekt mogna avocadosar till lunch middag och kvĂ€llsmat. 👍 Inte alls mycket svinn har det blivit och jag har fryst in skal frĂ„n ekologiska apelsiner för att kunna prova göra egen marmelad sen. Det fĂ„r bli ett senare inlĂ€gg om det blir lyckat.. 

I juni tror jag vi fĂ„r en lĂ„da med citroner. DĂ„ fĂ„r vi frossa i olika citronrecept och dĂ€refter starta raberbersafttillverkning! 👍

Och nu medan jag skriver funderar jag pĂ„ om vi inte kanske borde bestĂ€lla en kartong till med avocadosar till slutet av april.. 😂

Kommentera

Publiceras ej