I måndags hade jag en ledig dag. Med så lite sömn på kontot att jag var seg som kola halva dagen.. jag som hade tänkt få så mycket gjort. 

Men jag har liksom inte orken. Det räckte för att rida och fixa stallet, hämta Ärtan och laga mat. Blir så sur på mig själv efteråt. Att jag borde varit piggare och göra mer.. men de här tankarna har jag haft väldigt länge. Och för att överhuvudtaget inte braka ihop av stress har jag fått släppa på kraven. Nu tycker jag faktiskt det går ganska bra. Huset är kaos med leksaker lite här och där och nu finns det massor med tvätt att vika igen tex. Det tar jag/vi hand om en annan dag.. 

Dessutom åkte J iväg och jobbade borta tisdag-torsdag. Det funkade jättebra i tisdags eftersom jag hade plockpass och började tidigt och slutade 14. Jag hämtade upp två glada barn, lillasyster hade marinerat sig ordentligt i sandlådan när jag kom.. 😂 
(null)
Jag undrar lite vem som skulle få kvällsmotion. Jag, barnen eller Fiffi? Vi gick en ganska lång runda tillsammans innan vi gjorde middag och la oss. Barnen sprang och sprang (när man inte måste göra stopp för att plocka kottar eller stenar..) så när vi la oss somnade de på någon minut! ❤️

Sen är det meckigare och jag är evigt tacksam att vi bor så nära våra familjer. Jobbade stängning och då fick Mormor&Morfar rycka in med hämtningar på Föris&fritids. De hade gjort middag till dem så när jag kom från jobbet var det bara att hämta barnen och stoppa dem i säng. Lite osams hann vi bli eftersom alla var trötta och ingen lyssnade på mig. 
Den natten kunde jag INTE somna. Tror kl var kring 2 när jag äntligen lyckades slumra in och sen sova skitdåligt i 5 h innan klockan ringde. 💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤

Så idag var en lååång dag. Men jädrans vad jag körde hårt på jobbet. Vi har fått massor med varor så jag har plockat och fyllt på järnet. Det var nog bra för annars hade jag väl somnat stående. 😂 Vi avslutade dessutom kvällen med att ha personal-möte så jag kom hem sent. Och när jag kom hem så hade J nattat tjejerna och kom ner när jag kom in från Terriertantens kvällsrunda.  (null)
Ordningen återställd! ❤️

Och nu är det läggdags! 
💤💤💤💤

Imorgon väntar en ledig dag innan jag har helgjobb igen. Misstänker att det blir full rulle ändå hela dagen eftersom jag ska till optikern på förmiddagen också.. Men det blir nog bra! ✊

Kommentera

Publiceras ej